Aarhus Jazz Orchestra søger en Produktionsleder (20t)

Aarhus Jazz Orchestra søger en erfaren og samarbejdsminded produktionsleder, der sammen med vores øvrige tekniske personale og projektledere, skal stå i spidsen for planlægning og afvikling af vores koncertproduktioner.

Stillingen er en kombineret stilling, hvor man både er tourmanager for orkestret, samt ansvarlig for pre-produktion og teknisk afvikling (i samarbejde med lydtekniker, projektleder og øvrig teknisk personale).

Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2024.

Ansøgningsfrist: 7. marts 2024.

Vi forestiller os, at du…

  • Har dokumenteret erfaring med (og gerne uddannelse indenfor) lyd- og sceneproduktion, f.eks. som stagemanager, eventtekniker, lydmand, produktionsansvarlig el.lign.

  • Har erfaring med pre-produktion og produktionsledelse.

  • Har all-round lydteknisk viden, og er god til at tilegne dig ny viden, f.eks. om produktionsudstyr og -løsninger.

  • Er serviceminded og god til at skabe en velfungerende og tryg ramme om vores musikere.

  • Er god til at bevare overblikket, også i pressede situationer.

  • Er imødekommende og god til at samarbejde.

  • Er god til at prioritere og organisere dit arbejde selvstændigt.

  • Har almindeligt kørekort.

  • Du skriver og taler dansk og engelsk.

Dine opgaver bliver (blandt andet)…

  • At være tourmanager/afvikler på alle koncertproduktioner (med mulighed for orlov)

  • At planlægge/lave pre-produktion ifm. koncertproduktioner, herunder koordinere med spillesteder, leverandører, lydteknikere, projektledere m.fl.

  • At udarbejde stageplots, kanalplaner, ridere, brandtegninger m.v.

  • At planlægge prøveproduktion, herunder koordinere bemanding og udstyr.

  • At vedligeholde og indkøbe produktionsudstyr (nodelys, nodestativer, stole, mikrofonpakker, transportudstyr m.v.).

  • At være ansvarlig for sikkerheden omkring prøve- og koncertproduktion, herunder bl.a. lydbelastning og sceneforhold.

  • At deltage i kontormøder, projektmøder m.v.

Du skal vælge os fordi…

  • Du kommer til at arbejde tæt sammen med dygtige og dedikerede medarbejdere i både orkester og sekretariat - herunder nogle af de bedste jazzmusikere i Danmark.

  • Du kommer til at være del af en åben og samarbejdende kulturinstitution hvis virke bl.a. omfatter koncertvirksomhed, formidling og talentudvikling på tværs af genrer og aktører.

  • Du kommer til at arbejde med alt fra skole- og ældrekoncerter til højprofilerede kunstneriske udviklingsprojekter – for et mangfoldigt publikum i alle aldre.

  • Du bliver del af en arbejdsplads præget af kreativitet, positivitet og holdånd.

  • Stillingen indeholder en høj grad af frihed, samt mulighed for faglig og personlig udvikling.

Løn og ansættelsesvilkår

  • Stillingen er fastsat til 20 timer om ugen i gennemsnit som både inkluderer kontorarbejde og koncertafvikling. Aften- og weekendarbejde i forbindelse med koncertaktiviteter må påregnes (der er 30-35 aftenafviklinger pr. år.).

  • Dele af arbejdet kan udføres hjemmefra og mødetid er fleksibel, men der vil være fast mødetid minimum én dag om ugen. Overarbejde aflønnes eller kan afspadseres.

  • Der er tale om en fastansættelse med 5 ugers betalt ferie + 5 ferie/fridage pr. år og almindelige kommunale vilkår i forhold til barsel, barnets sygedag, løn under sygdom osv.

  • Løn forhandles på baggrund af kvalifikationer. Arbejdsgiverbetalt pension er på 12,9%.

  • Der er mulighed for at søge orlov til udvalgte projekter.

Ansøgning og ansættelse

Send din ansøgning og CV til anders@ajazz.dk senest torsdag d. 7. marts 2024. Ansættelsessamtaler afholdes mandag d. 11. marts 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte orkesterchef Anders Ørbæk (anders@ajazz.dk / tlf. 27294894).

* Vi opfordrer alle egnede kandidater til at søge uanset køn, alder, etnicitet, nationalitet, social baggrund, seksuel orientering, handicap og religiøst eller politisk ståsted. Vi følger en ansættelsesproces som forsøger at minimere påvirkning af ubevidste bias i forbindelse med udvælgelse og samtaler.